Azoknak, akiknek az 'árelőny' szóval bajuk van: az árelőny NEM ugyanaz, mint a kedvezmény. A kedvezmény a SAJÁT árakhoz viszonyított árcsökkentés, az árelőny viszont a versenytársak áraihoz van viszonyítva.
Vegyünk egy egyszerű példát. Van egy piac, A és B eladókkal, mindketten krumplit árulnak. B fixen 200 Ft-ért árulja a krumpliját. Az A eladó eleinte 180 Ft-ért árulja, ekkor 20 Ft az árelőnye. 'A' hirtelen úgy dönt, hogy a kereslet élénkítése érdekében még lejjebb viszi az árát, 160 Ft-ra. Ekkor ő 20 Ft kedvezményt ad (180-as eddigi árát áthúzza, és aláírja, hogy 160 Ft), viszont az árelőnye már 40 Ft lesz.
Meg kellene szüntetni az anonimitást az interneten... Legyen az IP pillanatnyi tulajdonosa lekérdezhető, és akkor talán kevesebben lennének a büdös-barmok! Vagy ha már ez van, akkor minden kommentelő kurva anyázza le a másik kommentelőt, és postolót!
Drága posztoló, van szerencsém ismerni a szekszárdi Opel centrum tirpákiai sajátosságait - nekik köszönhetően döntöttem el azt is, hogy ilyen márkájú jármű nekem sosem kell.
(Azt nem tudom hogy eme marketing-fogás csak a szekszárdi, dunaföldvári, dombóvári szalonokból indult-e, ám innen is üzenem Süvegesnek - aki jééé, nem is Opellel jár.. - hogy szarjon sünöket, villámos karikákkal összefűzve! )
Ennek a marketing fogásnak a sokkolás része bejött, de csak feldobták a labdát és nem ütötték le. Hasonló ötletet legutóbb április elsejéhez kapcsolódóan olvastam, bár ott le is ütötték a labdát.
Az útnyilvántartó programokkal foglalkozó Roadrecord a bolondok napja kapcsán egy "bolondos" ajánlattal lepte meg hírleveleseit. Érdemes percről percre végigkövetni a reakciókat: www.roadrecord.hu/blog/2008/03/31/vilagujdonsag-on-line-eles-kampanykovetes-by-barazsy-akos/#comments
Először valamelyik mobilcég csinált ilyet, jó 7-8 éve. A munkahelyemen lenéztem a kocsimra és ott volt csomag. Lementem, végül is reklám volt, felhívtam őket és elküldtem az anyjukba. A csávó meg volt lepődve, mire megértette hogy hány emberre hoztak infarktust eltelt egy kis idő. Végül legalább bocsánatot kért.
"Miért nem vonzóbb az ingyenes telefonálás, mint a nullaforintos percdíj?"
Megmondom én a frankót, ember!
Olyan hogy "nulla forintos telefonálás" már eléggé régóta nincs! Az a sokat hirdetett "ingyenes" sem ingyenes, hisz ha már tárcsáztál és alapból csak kicseng, a telefonszolgáltatónál kapásból felszámítják neked a kapcsolási díjat, ami kezdetnek (ha jól tudom) 4 kerek magyar forint! Még ha csak ilyen kicsi is az összeg de ettől máris nem ingyenes, akárhogyan számoljuk.
Az "árelőny" nem ugyanaz, mint a "kedvezmény". Tfh valami kétmillió forintba kerül, de kapsz rá félmillió kedvezményt: ekkor a kiszemelt cucc másfél millióért a tied. Ha kétmillióba kerül, de kapsz félmillió árelőnyt, akkor az azt jelenti, hogy kétmilliót fizetsz, de félmillió értékben kapsz még valami szart amire eredetileg semmi szükséged nem lett volna.
Nalam ebbol nem lett volna bejegyzes, a marka megjegyzese utan kuka a helyszinen.
Eroltetett a dolog.
Az hogy sok ember hall rola az mar reg nem elony emberek. Latsd a magyar celebeket meg a villanto szanalmas kulfoldieket. Manapsag amirol sokat hallani az mar inkabb rossz.... aki arra aldoz penzt az nem teljesen komplett.
Nem tudom ti milyen kornyezetben eltek, de az en koreimben a reklamblokkolo a bongeszohoz alap, a marketingspecialista egy folosleges ember, a rossz, tolakodo es otlettelen reklamokat pedig megjegyezzuk, es azt a termeket keruljuk. Amit nagyon reklamoznak nagyon gyanus, de legalabbis a hatalmas marketingkoltsegeket tudjuk hogy megfizeted az arban... akkor mar inkabb jo es nem markas.
Amire valakinek szuksege van az ma mar meg lehet talalni a neten, reszletes leirassal, olvasoi velemenyekkel. Reklamra nincs szukseg.
slamx 2008.07.21. 21:06:24
Bejegyzés: "Anyázós" marketing az Opelnél
eLinder 2008.07.21. 20:48:46
Bejegyzés: "Anyázós" marketing az Opelnél
Gelfand 2008.07.20. 12:42:01
Vegyünk egy egyszerű példát. Van egy piac, A és B eladókkal, mindketten krumplit árulnak. B fixen 200 Ft-ért árulja a krumpliját. Az A eladó eleinte 180 Ft-ért árulja, ekkor 20 Ft az árelőnye. 'A' hirtelen úgy dönt, hogy a kereslet élénkítése érdekében még lejjebb viszi az árát, 160 Ft-ra. Ekkor ő 20 Ft kedvezményt ad (180-as eddigi árát áthúzza, és aláírja, hogy 160 Ft), viszont az árelőnye már 40 Ft lesz.
Kérem válaszom szíves elfogadását.
Bejegyzés: "Anyázós" marketing az Opelnél
blügy-blügy 2008.07.20. 12:38:40
Bejegyzés: "Anyázós" marketing az Opelnél
Elmeboy (törölt) · http://elmeboy.blog.hu 2008.07.20. 12:23:23
(Azt nem tudom hogy eme marketing-fogás csak a szekszárdi, dunaföldvári, dombóvári szalonokból indult-e, ám innen is üzenem Süvegesnek - aki jééé, nem is Opellel jár.. - hogy szarjon sünöket, villámos karikákkal összefűzve! )
Bejegyzés: "Anyázós" marketing az Opelnél
scsaba1 2008.07.20. 12:09:33
2 nap Index főoldal ingyen....
Bejegyzés: "Anyázós" marketing az Opelnél
Psyman 2008.07.20. 10:35:55
Bejegyzés: "Anyázós" marketing az Opelnél
slamx 2008.07.20. 08:44:47
Az útnyilvántartó programokkal foglalkozó Roadrecord a bolondok napja kapcsán egy "bolondos" ajánlattal lepte meg hírleveleseit. Érdemes percről percre végigkövetni a reakciókat:
www.roadrecord.hu/blog/2008/03/31/vilagujdonsag-on-line-eles-kampanykovetes-by-barazsy-akos/#comments
Bejegyzés: "Anyázós" marketing az Opelnél
BélaBácsi 2008.07.20. 08:25:04
Bejegyzés: "Anyázós" marketing az Opelnél
hufi 2008.07.20. 07:51:24
Megmondom én a frankót, ember!
Olyan hogy "nulla forintos telefonálás" már eléggé régóta nincs! Az a sokat hirdetett "ingyenes" sem ingyenes, hisz ha már tárcsáztál és alapból csak kicseng, a telefonszolgáltatónál kapásból felszámítják neked a kapcsolási díjat, ami kezdetnek (ha jól tudom) 4 kerek magyar forint! Még ha csak ilyen kicsi is az összeg de ettől máris nem ingyenes, akárhogyan számoljuk.
Bejegyzés: "Anyázós" marketing az Opelnél
Barnabás 2008.07.20. 07:05:42
Bejegyzés: "Anyázós" marketing az Opelnél
Gery Greyhound // · http://www.bestofgyurcsany.hu 2008.07.20. 02:04:12
Szerintem is, de ugyanígy vagyok a "nullaforint" kontra ingyen szavakkal. Miért nem vonzóbb az ingyenes telefonálás, mint a nullaforintos percdíj?
Bejegyzés: "Anyázós" marketing az Opelnél
dpeti · http://www.ninapartmentsphuket.com 2008.07.19. 23:31:55
mindenesetre hatásos.
Bejegyzés: "Anyázós" marketing az Opelnél
Matyker 2008.07.19. 21:58:39
www.btl.hu/cgi-bin/oregano/hirek.cgi?siteidx=6&hiridx=7172&checkstring=1216495889
és
homar.blog.hu/2007/08/22/onsorsronto_fiat_mikulascsomag
Egy szar lopással index címlapra (már nem a szerző lop, hanem a helyi opel-chevy díler).
Bejegyzés: "Anyázós" marketing az Opelnél
Zokos 2008.07.19. 21:12:30
Bejegyzés: "Anyázós" marketing az Opelnél
Miracle Drywash · http://tisztaauto-viznelkul.hu 2008.07.19. 20:03:42
Ha SLAMX-nek köze van a céghez, akkor ügyes. Ha nincs köze hozzá, akkor a cég az ügyes.
Tehát: valaki ott van a szeren!
Bejegyzés: "Anyázós" marketing az Opelnél
milu 2008.07.19. 19:25:59
Éééérted! SEVROLÉ:)))
Itt egy üdítő az asztalon, megnézem má, nem-e a Kokakóla beveridzs kft. gyártja e:)))
Ez milyen má....
Bejegyzés: "Anyázós" marketing az Opelnél
Lajos 2008.07.19. 19:18:25
Eroltetett a dolog.
Az hogy sok ember hall rola az mar reg nem elony emberek. Latsd a magyar celebeket meg a villanto szanalmas kulfoldieket. Manapsag amirol sokat hallani az mar inkabb rossz.... aki arra aldoz penzt az nem teljesen komplett.
Nem tudom ti milyen kornyezetben eltek, de az en koreimben a reklamblokkolo a bongeszohoz alap, a marketingspecialista egy folosleges ember, a rossz, tolakodo es otlettelen reklamokat pedig megjegyezzuk, es azt a termeket keruljuk. Amit nagyon reklamoznak nagyon gyanus, de legalabbis a hatalmas marketingkoltsegeket tudjuk hogy megfizeted az arban... akkor mar inkabb jo es nem markas.
Amire valakinek szuksege van az ma mar meg lehet talalni a neten, reszletes leirassal, olvasoi velemenyekkel. Reklamra nincs szukseg.
Bejegyzés: "Anyázós" marketing az Opelnél
Criceto83 2008.07.19. 19:05:56
Bejegyzés: "Anyázós" marketing az Opelnél
festő 2008.07.19. 18:52:17
Bejegyzés: "Anyázós" marketing az Opelnél