MarGo

Marketing gondolatok erről, arról...

Klikkelő

Ennyien nézzük most

web stats

Ingyen angol...

2008.07.19. 14:11 slamx

"Anyázós" marketing az Opelnél

A minap Szekszárdon egy olyan marketing kampányba sikerült belefutnom, amit szerintem meg kell osztanom azon szerencsésekkel akik eddig még nem futottak bele.

A helyszín egy lakóház parkolója. Nem fizetős parkoló. Jókedvűen indulok az autóm felé, amikor az ajtó nyitása közben megtorpanok... EZ NEM LEHET IGAZ!!!!

Tegye fel a kezét aki nem ismeri az úgy nevezett "Mikuláscsomagot"! Nagyon figyelek arra, hogy fizetős parkolóban mindig inkább túlfizessem a parkolási időt, minthogy meglepetés csomaggal várjanak az autómon. ...és akkor egy nem fizetős parkolóban bírságolnak meg?? MIÉRT??!

Mit ne mondjak, a látvány sokkol és az első szó ami körvonalat öltött a fejemben úgy kezdődött, hogy "Anyátok...."

Lehet, hogy ebből a képből nem látszik túl jól az enyhén rózsaszín műanyag csomag, melyben egy papírlap úgy van blehajtogatva, hogy a közelebbi szemlélő, egyből egy sárga csekket lásson, ami természetesen minden félreértést egyből eloszlat: Ez bizony bírság a javából!

Még közelebbről szemlélve ezt lehetett látni:

Így már azért kissé tisztult a kép, mert azért egy 750.000 Ft-os bírság nálam jelenleg még átlépi a fikció határát, így kissé megnyugodva fényképeztem le az ajándékomat, amit a Gemenc Cégcsoport bátorkodott a kocsim szélvédőjére tenni és arra hivatott, hogy felhívja a figyelmemet, miszerint, ha náluk vásárolok az számomra 750.000 Ft-nyi megtakarírást eredményezhet. (Hogy mihez képest, az nem derült ki a levélből. De az bizots, hogy a náluk vásárolt luxus kishajókhoz egy ingyenes vezetői engedélyt is kapok!)

Hmmmm... gerillamarketing? Kreatív kampány? Talán.

Megverekednek a vevők a cég opeljeiért ennek a hatására? Kétlem.Maga a szórólap teljesen jellegtelen, vásárlásra ösztönző információt nem tartalmaz. A teljes anyag így néz ki:

Az egésszel nem hiszem, hogy egy jó anyázáson kívül mást sikerült volna kiváltania ennek az igazán kreatív kampánynak.;)

28 komment

Címkék: marketing opel


A bejegyzés trackback címe:

https://margo2008.blog.hu/api/trackback/id/tr15575661

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

muy caliente el negro special · http://bazdmeg.blog.hu 2008.07.19. 16:59:56

+ azt hogy írsz róla a blogodon ami kikerül zindexcímlapra..

Jani 2008.07.19. 17:22:11

Dugtad vóna fel a seggedbe ezt is!

scsaba1 2008.07.19. 17:25:28

Ugyanezt akartam írni. Több százezer emberhez jut el így, hogy Opel 750k árelőnnyel.

*5. Fillérekből zindex címoldal.

Leeroy of SMV Design 2008.07.19. 17:53:10

Siralmas ez az "árelőny" szó. Szomorúan látom a térnyerését... A "kedvezmény" nem volt elég?

nol · http://www.blog.hu 2008.07.19. 17:55:29

nemrossz amugy a reklám, jobb mint az ä-betük pesten..

tres_vacas 2008.07.19. 18:07:36

reklám, del->bann

SUCKITUP 2008.07.19. 18:19:21

te alapvetoen miert irsz "blog"-ot?
mondanivalod nincs,az a keves amit irsz azt is kar bepotyogni mert siralmas.
mennye strandra inkabb...

heliox 2008.07.19. 18:36:02

szerintem slamx a gemencnél dógzik, vagy tulaj

festő 2008.07.19. 18:52:17

szerintem te vagy a reklámgerilla, csak balekként akarod beállítani magad!

Criceto83 2008.07.19. 19:05:56

Ezt a mikulás csomagos reklámot pár éve már csinálta egy cég. Szóval túl sok újdonság nincs benne.

Lajos 2008.07.19. 19:18:25

Nalam ebbol nem lett volna bejegyzes, a marka megjegyzese utan kuka a helyszinen.
Eroltetett a dolog.
Az hogy sok ember hall rola az mar reg nem elony emberek. Latsd a magyar celebeket meg a villanto szanalmas kulfoldieket. Manapsag amirol sokat hallani az mar inkabb rossz.... aki arra aldoz penzt az nem teljesen komplett.
Nem tudom ti milyen kornyezetben eltek, de az en koreimben a reklamblokkolo a bongeszohoz alap, a marketingspecialista egy folosleges ember, a rossz, tolakodo es otlettelen reklamokat pedig megjegyezzuk, es azt a termeket keruljuk. Amit nagyon reklamoznak nagyon gyanus, de legalabbis a hatalmas marketingkoltsegeket tudjuk hogy megfizeted az arban... akkor mar inkabb jo es nem markas.
Amire valakinek szuksege van az ma mar meg lehet talalni a neten, reszletes leirassal, olvasoi velemenyekkel. Reklamra nincs szukseg.

milu 2008.07.19. 19:25:59

És az nem tűnt fel, hogy az van ráírva a csekkre, hogy Opel-Sevrolé?
Éééérted! SEVROLÉ:)))

Itt egy üdítő az asztalon, megnézem má, nem-e a Kokakóla beveridzs kft. gyártja e:)))

Ez milyen má....

Miracle Drywash · http://tisztaauto-viznelkul.hu 2008.07.19. 20:03:42

:)

Ha SLAMX-nek köze van a céghez, akkor ügyes. Ha nincs köze hozzá, akkor a cég az ügyes.
Tehát: valaki ott van a szeren!

Zokos 2008.07.19. 21:12:30

Az "árelőny" nem ugyanaz, mint a "kedvezmény". Tfh valami kétmillió forintba kerül, de kapsz rá félmillió kedvezményt: ekkor a kiszemelt cucc másfél millióért a tied. Ha kétmillióba kerül, de kapsz félmillió árelőnyt, akkor az azt jelenti, hogy kétmilliót fizetsz, de félmillió értékben kapsz még valami szart amire eredetileg semmi szükséged nem lett volna.

Matyker 2008.07.19. 21:58:39

Túl azon, hogy a Datanet ezer éve ellőtte, már a Fiat is megcsinálta...

www.btl.hu/cgi-bin/oregano/hirek.cgi?siteidx=6&hiridx=7172&checkstring=1216495889

és

homar.blog.hu/2007/08/22/onsorsronto_fiat_mikulascsomag

Egy szar lopással index címlapra (már nem a szerző lop, hanem a helyi opel-chevy díler).

dpeti · http://www.ninapartmentsphuket.com 2008.07.19. 23:31:55

nem csodálkoznék ha az opel marketingosa vagy közeli hozzátartozója lenne a blogger :)
mindenesetre hatásos.

Gery Greyhound // · http://www.bestofgyurcsany.hu 2008.07.20. 02:04:12

"Siralmas ez az "árelőny" szó. Szomorúan látom a térnyerését... A "kedvezmény" nem volt elég?"

Szerintem is, de ugyanígy vagyok a "nullaforint" kontra ingyen szavakkal. Miért nem vonzóbb az ingyenes telefonálás, mint a nullaforintos percdíj?

Barnabás 2008.07.20. 07:05:42

Szerintem fel kellet "vóna" dugnod Jani kommentező barátunk seggébe ezt is.

hufi 2008.07.20. 07:51:24

"Miért nem vonzóbb az ingyenes telefonálás, mint a nullaforintos percdíj?"

Megmondom én a frankót, ember!
Olyan hogy "nulla forintos telefonálás" már eléggé régóta nincs! Az a sokat hirdetett "ingyenes" sem ingyenes, hisz ha már tárcsáztál és alapból csak kicseng, a telefonszolgáltatónál kapásból felszámítják neked a kapcsolási díjat, ami kezdetnek (ha jól tudom) 4 kerek magyar forint! Még ha csak ilyen kicsi is az összeg de ettől máris nem ingyenes, akárhogyan számoljuk.

BélaBácsi 2008.07.20. 08:25:04

Először valamelyik mobilcég csinált ilyet, jó 7-8 éve. A munkahelyemen lenéztem a kocsimra és ott volt csomag. Lementem, végül is reklám volt, felhívtam őket és elküldtem az anyjukba. A csávó meg volt lepődve, mire megértette hogy hány emberre hoztak infarktust eltelt egy kis idő. Végül legalább bocsánatot kért.

slamx 2008.07.20. 08:44:47

Ennek a marketing fogásnak a sokkolás része bejött, de csak feldobták a labdát és nem ütötték le. Hasonló ötletet legutóbb április elsejéhez kapcsolódóan olvastam, bár ott le is ütötték a labdát.
Az útnyilvántartó programokkal foglalkozó Roadrecord a bolondok napja kapcsán egy "bolondos" ajánlattal lepte meg hírleveleseit. Érdemes percről percre végigkövetni a reakciókat:
www.roadrecord.hu/blog/2008/03/31/vilagujdonsag-on-line-eles-kampanykovetes-by-barazsy-akos/#comments

Psyman 2008.07.20. 10:35:55

Ingyen engedélyt kapsz a kishajódhoz? Vízijártasságit már le se kell tenned? Elég mókásak ezek a komák :)

scsaba1 2008.07.20. 12:09:33

Bahhh, még mindíg címlapon van...?

2 nap Index főoldal ingyen....

Elmeboy (törölt) · http://elmeboy.blog.hu 2008.07.20. 12:23:23

Drága posztoló, van szerencsém ismerni a szekszárdi Opel centrum tirpákiai sajátosságait - nekik köszönhetően döntöttem el azt is, hogy ilyen márkájú jármű nekem sosem kell.
(Azt nem tudom hogy eme marketing-fogás csak a szekszárdi, dunaföldvári, dombóvári szalonokból indult-e, ám innen is üzenem Süvegesnek - aki jééé, nem is Opellel jár.. - hogy szarjon sünöket, villámos karikákkal összefűzve! )

blügy-blügy 2008.07.20. 12:38:40

Meg kellene szüntetni az anonimitást az interneten... Legyen az IP pillanatnyi tulajdonosa lekérdezhető, és akkor talán kevesebben lennének a büdös-barmok! Vagy ha már ez van, akkor minden kommentelő kurva anyázza le a másik kommentelőt, és postolót!

Gelfand 2008.07.20. 12:42:01

Azoknak, akiknek az 'árelőny' szóval bajuk van: az árelőny NEM ugyanaz, mint a kedvezmény. A kedvezmény a SAJÁT árakhoz viszonyított árcsökkentés, az árelőny viszont a versenytársak áraihoz van viszonyítva.
Vegyünk egy egyszerű példát. Van egy piac, A és B eladókkal, mindketten krumplit árulnak. B fixen 200 Ft-ért árulja a krumpliját. Az A eladó eleinte 180 Ft-ért árulja, ekkor 20 Ft az árelőnye. 'A' hirtelen úgy dönt, hogy a kereslet élénkítése érdekében még lejjebb viszi az árát, 160 Ft-ra. Ekkor ő 20 Ft kedvezményt ad (180-as eddigi árát áthúzza, és aláírja, hogy 160 Ft), viszont az árelőnye már 40 Ft lesz.

Kérem válaszom szíves elfogadását.

eLinder 2008.07.21. 20:48:46

Ez gusztustalan. Mint az egész "cégcsoport". Ha már voltál náluk, akkor te is tudod...

slamx 2008.07.21. 21:06:24

Úgy 4 éve lehúztam egy évet más szekszárdi autókereskedésben. A csapat fele megjárta az Opelt, szóval "mindent" tudok...;)
süti beállítások módosítása